Telehistoria signerat AnswerOnline

Mänskligt bemötande blev ett vinnande koncept

Allt började i ett försäljningsbolag i fastighetsbranschen där vi hade en bokföringsanställd som inte hade full sysselsättning. Lösningen blev att besvara samtal åt två andra företag samt att utföra deras administration. Deras samtal blev besvarade av en mänsklig röst vilket blev väldigt populärt. Utrustningen var enklast tänkbara: en telefon och en linje per företag. Vi upptäckte snart att det här var en tjänst som blev alltmer efterfrågad och vi såg möjligheten att utveckla verksamheten redan 1992-1993.

1994 startade vi verksamheten med tidigare företagsnamnet Online Telefonpassning och var då först i Sverige med datatelefoni. Med hjälp från dåvarande Televerket i Kalmar och dispens från Post- och Telestyrelsen kunde vi som första företag i Sverige använda nummerpresentation som i dag finns i alla telefoner. Kunderna använde den nysläppta plustjänsten Medflyttning för att koppla sina samtal till oss och med hjälp av nummerpresentation presenterades numret i displayen vilken kund det ringde på.

Eftersom kundantalet ökade behövde vi ta nästa steg i utvecklingen. Med hjälp av Telias Demotelprogram utvecklades en programvara där all kundhantering via ett trollslag hanterades i datorn. Kundbilderna var enkla men det var ändå ett stort steg från att se ett inkommande nummer i telefonen till att få upp en databild.

Telehistoria skrevs när vi som första företag i Sverige installerade systemet. En integration av telefoni och data var född 1994.

Unikt anpassade tjänster efter dina behov

Sedan många år heter vi AnswerOnline Sverige AB och erbjuder allt ifrån enkla svarstjänster till avancerade växellösningar och större kundtjänstuppdrag.

Med hjälp av en säker och avancerad teknisk plattform har vi haft möjlighet att växa och utvecklas i takt med våra kunders behov. Helt anpassat för att kunna erbjuda en suverän service till våra kunder. Vi har kunder i de flesta branscher och av olika storlek spridda över hela Sverige med en koncentration till Stockholm, Göteborg och Malmö.

Framtiden är spännande och vi ser hur utvecklingen går snabbt framåt. Med vår samlade erfarenhet och med bibehållen nyfikenhet kan vi fortsätta att utvecklas, för vår egen skull – men främst för våra kunders skull.